IJsblokjes koud - Reisverslag uit North Bay, Canada van Debbie Tijsterman - WaarBenJij.nu IJsblokjes koud - Reisverslag uit North Bay, Canada van Debbie Tijsterman - WaarBenJij.nu

IJsblokjes koud

Blijf op de hoogte en volg Debbie

02 November 2012 | Canada, North Bay

Gegroet vanuit een koud en besneeuwd Canada!

Ja ja, het is eindelijk zover, de winter gaat toch echt beginnen. Deze morgen werd ik wakker met de mededeling dat het had gesneeuwd, maar het was gelukkig nog helemaal niet zo veel. Alle sneeuw is ondertussen alweer weg, het blijft wel sneeuwen maar (nog) niet liggen.
Vanavond ga ik lekker de kou in, want de senior football team speelt de finale en als ze winnen gaan ze door in een of andere cup (geen idee welke of wat, weet alleen dat het zéér belangrijk voor ze is)

De laatste keer had ik geschreven dat we naar Kitchener zouden gaan voor Thanksgiving, wat best een big deal is hier. Het was heel gezellig, maar ik vond het niet zo heel speciaal. Het is in feite gewoon samen komen met vrienden of familie en een lekkere maaltijd klaarmaken, mét turkey natuurlijk, want daar gaat het om!
Dus ja, sinds een paar weken is het nu alleen ik met mijn hostmother. Iedere woensdag kook ik, omdat Wendy laat terug komt van werk. En voor de rest gaat het eigenlijk heel goed! In de avond doen we meestal lekker niets en in het weekend gaan we soms naar de mall, of gewoon wat leuks doen.

Verders hebben we net Halloween achter de rug. Vorig weekend hadden we een pompoen uitgesneden, zodat we die bij de deur konden zetten op woensdag avond, voor als er kinderen zouden komen... Die er dus niet waren. En nu hebben we heel veel candies over =)

In een van de komende weken gaan we met alle exchange students in North Bay (en omgeving) uit eten, zodat we ervaringen kunnen uitwisselen en gewoon wat nieuwe mensen kunnen leren kennen!
Voor de rest hebben we niet echt plannen voor de komende weken.. Ik verwacht niet te veel spannende dingen, dus mijn volgende update zal ook wel weer een tijdje duren! Zoals ze zeggen, geen bericht is goed bericht :)

Liefs,
Debbie

  • 05 November 2012 - 11:29

    Jan:

    Hai Debbie,
    Je hebt het er maar druk mee,al die feesten hahah,tegen de tijd dat je terug komt ben je 1 groot feestbeest.hahah.
    Ik ben blij dat je zo goed gaat daar aan de overkant en dat je het naar je zin hebt.
    Het is ook leuk dat al die studenten ook bij elkaar komen om ervaringen uit te wisselen ,want dan weet je ook hoe het anders kan ,toch!.
    Je kunt ook goed opschieten met je hostmother dat is al een groot plus punt.
    Hier gaat het ook lekker,ik ga vandaag beginnen met een re-intergratie plan dat moet leiden tot volledig werken .
    Dat begint met 2 x 2 uur in de week dat gaat me allemaal te langzaam maar we zullen wel zien hoe het loopt.
    Wel we zijn weer op de hoogte van elkaars doen en laten, dus wens ik je heel veel groetjes en( sneeuw)van mij en gitta en ik hoor je weer gaauw,
    veel liefs van ons XXX jan en gitta doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 05 November 2012 - 12:58

    Simone:

    Lieve Deb,

    Leuk je weer even te horen!Was van de week toevallig even bij je moeder thee drinken. Later gingen we even naar de stad. Was weer even gezellig en we raken nooit uitgepraat haha.Leuk he dat ze naar Australie gaan> Wel gek hoor zit jij in Canada je zus in Nederland en je ouders in Australie.Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Het is altijd maar weer afwachten waar je terecht komt toch. Vind je wel een hele stoere meid hoor! Dat doet ook niet iedereen! Je zit ook in een hele mooie omgeving he! Daar zal zeker nog een hoop sneeuw vallen. Erg he van die storm Sandy, heeft veel schade aangericht en duizenden mensen zijn dakloos echt heel erg. Verder gaat alles zijn gangetje hier hoor.Van de week was wel even leuk; George en ik waren bij een opname van een verfilming van het boek Het Diner>Dat werd op George zijn werk opgenomen dus moest hij bij het werk blijven tot 's nachts dus toen ben ik naar zijn werk gegaan en kon zo ook een beetje meegenieten van die opnames grappig hoor.Desmond en Liselotte gaan ook goed. Desmond alweer 2e jaars en Lot 3e jaar die gaat nu voor haar bachelor.Nou lieve Deb je bent weer op de hoogte, je ziet hier gebeurt ook niet zo heel veel hoor.Liefs en dikke knuffels van de Emmelkampjes en Liselotte xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 6297

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 07 Juli 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: