Northern Ontario - Reisverslag uit North Bay, Canada van Debbie Tijsterman - WaarBenJij.nu Northern Ontario - Reisverslag uit North Bay, Canada van Debbie Tijsterman - WaarBenJij.nu

Northern Ontario

Blijf op de hoogte en volg Debbie

24 Januari 2013 | Canada, North Bay


Daar ben ik weer hoor, vanuit het koude Canada!
Voor zover mijn "snelle" update na kerstmis, maar beter laat dan nooit toch? Zoals ik al had gedacht is Kerst hier toch echt wel een stukje groter, en ik heb het heel erg naar mijn zin gehad! Op kerstochtend werd ik om 8 uur uit me bed gesleept, omdat het toch echt wel tijd was voor cadeautjes haha, en om een uurtje of 11 gingen we eindelijk ontbijten. De rest van de dag was eigenlijk snel voorbij, met het voorbereiden van de turkey tot het dineren zelf :) Tweede Kerstdag kwamen Wendy's ouders gezellig langs, hebben we ze meegenomen naar de mall en 's avonds nog meer turkey gegeten.
Onze jaarwisseling was vrij rustig, Danika, Wendy en ik waren gewoon met zijn drietjes thuis, hebben we lekker een fondue gehouden en de film New Year's Eve gekeken haha.

Na nieuwjaarsdag had ik nog lekker een weekje vrij, en toen moest ik toch echt weer terug naar school. Lekker dik ingepakt met 4 truitjes en een dikke jas, muts, sjaal, twee leggings en een joggingbroek en me sneeuwstampers ! Nederlandse winter is niets vergeleken met Northern Ontario.. De eerste twee weken was het nog wel te doen, met temperaturen tussen de -10 en -20 graden Celsius. En dan wordt je maandagochtend wakker, kijk je op je telefoon, en is de temperatuur ineens -33, goedemorgen! Gisteren had de gemeente maar besloten dat het te koud was (-36) om de bussen te laten rijden, net als vandaag! Dus ik zit lekker voor de tweede dag thuis, warm bij de open haard :)

Morgen moet ik wel weer naar school, want de "toetsweek" is begonnen. Zal zo maar even mijn review gaan doorlezen, maar ik maak me niet zo heel veel zorgen. Het schoolsysteem is hier zo anders dan thuis, zelfs voor een examen krijgen we voorgekauwd (en uitgetypt op een blaadje) welke begrippen we precies moeten leren, en welke processen je moet kunnen uitleggen. Morgen begin ik met mijn Photography examen, maandag moet ik een reflex voor Hospitality&Tourism (eigenlijk gewoon koken) schrijven en dinsdag mijn Aardrijkskunde examen. Woensdag heb ik een klein toetsje voor gym, en dan donderdag en vrijdag weer vrij. Dat zijn de "just in case a snowday appears" extra examen dagen.

Voor het volgende semester heb ik net mijn vakken verandert, en ik ga dan Biology, English, 16th Century History en een "girls-onlyl mechanic class" volgen.

Verders gaat de tijd hier rustig voorbij, er is niet echt veel spannends gebeurt de laatste weken. Wendy en ik proberen wel een trip naar Cuba of Dominicaanse Republiek te plannen, om de winter hier een beetje te 'ontsnappen'. We hadden heel graag in Februari willen gaan, maar door omstandigheden op haar werk wordt het nu waarschijnlijk pas in April... Ik heb wel wat anders leuks om naar uit te kijken in Februari. Samen met een vriendin van mij, Hayley, ga ik naar een concert van Maroon 5 in Toronto! Met haar moeder en zus gaan we er een gezellig dagtripje van maken, dus daar heb ik al heel erg veel zin in! :)

Ik zal bij mijn verslag wat mooie foto's zetten van die oh zo witte omgeving hier, en dan toch maar echt even wat gaan leren haha.
Tot snel!

  • 25 Januari 2013 - 01:02

    Simone:

    Hee lieve Deb, Je hebt het echt naar je zin he!Zal weer wennen wordenstraks in Nederland!Maar dan heb je een heleboel leuks om aan terug te denken. Wij hier maar klagen over de kou, dat is niets vergeleken hoe het bij jou daar nu is. Toevallig zijn hier ook weer de tentames begonnen op de VU.Je zit wel in een fantastische omgeving, leuk voor je.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, is wel erg belangrijk toch. Nou lieve Deb hier gebeurt ook weinig schokkends hoor.Wens je nog heel veel plezier met alles en tot horens. Dikke kus van de Emmelkampjesxxxxxxxxxxx

  • 25 Januari 2013 - 09:10

    Piet, Nicha En Zakaria:

    Hee Deb ! Leuk om weer iets van je te lezen en heb je het erg naar je zin, zeker als het kouder is dan -32 graden want dan kun je lekker thuis blijven achter de kachel. Hoe lang gaat die kou nog duren ? Hier is het de laatste 2 weken zo'n -4 a -10 graden en zondag gaat het weer boven nul komen. Wij hebben het erg naar onze zin in Venlo. Wist je al dat je, als je terug bent, een paar maandjes later een neefje of nichtje krijgt? Wij verheugen ons al op je terugkomst, wanneer zal dat ongeveer zijn? Veel succes en plezier op school!!! Groetjes van ons alle 4.

  • 25 Januari 2013 - 19:03

    Carine:

    Lieve Debbie, het is bij jou echt winter en hier in nederland wordt er ook geklaagd. Maar dat mogen jullie daar eerder doen in het koude Canada. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. En je krijgt nu wel leuke vakken, zeker dat vak "mechanic class, kan je straks je vader helpen als je terug bent.
    Nog effe volhouden in de kou en veel plezier van ons allemaal. Dikke kus tante Carine.

  • 26 Januari 2013 - 16:38

    Jan:

    Hai Debbie,
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin!
    Toch niet te veel zodat je niet meer terug komt hoop ik,hahaha
    Ben blij dat je leuke feestdagen hebt gehad en dat je goed ingeburgerd bent.
    Je hebt gelukkig al een heel bestaan daar opgebouwd maar wennen aan die kou doe je in de hele wereld niet .
    Hier gaat het ook goed er ligt wel wat sneeuw (maar wat is een winter zonder sneeuw) toch?.
    De meeste mensen vinden het koud maar dat vinden ze in de zomer ook als het 18 graden is,hahahah.
    Ik zelf ben weer hele dagen aan het werk ,en ik heb nog geen problemen ondervonden dus ga ik maar langzaam door .
    Ik hoop dat je ook je reis kunt maken in februari ,dat lijkt me awsome.
    Wel als ik weer wat heb ,of ik zie weer wat van jou dan hoor je me weer oke!
    P.S. die foto`s waren erg leuk.
    Wel ik stop nu en ik hoor je gauw groetjes van mij.xx
    jan

  • 26 Januari 2013 - 19:12

    Tante Ank:

    Hallo Debbie,
    Wat een gezellig verslag over je belevenissen in Canada.
    een heel ander school jaar als in Holland.,gezellig maar wel heel koud
    ik zou er niet willen wonen vind het hier al koud als het min 10 gr is.
    hoop voor je dat de ergste kou gauw voorbij is .
    en je nog veel leuke dingen kan doen met je vriendinnen.

    Heel veel lieve groetjes....
    tante Ank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 6296

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 07 Juli 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: