De laatste uurtjes - Reisverslag uit North Bay, Canada van Debbie Tijsterman - WaarBenJij.nu De laatste uurtjes - Reisverslag uit North Bay, Canada van Debbie Tijsterman - WaarBenJij.nu

De laatste uurtjes

Blijf op de hoogte en volg Debbie

12 Juli 2013 | Canada, North Bay

Hoi iedereen,

Hier dan eindelijk mijn laatste verslag. Ik zit nu op het vliegveld in Toronto, mijn vlucht uit North Bay is net een uurtje gelandt. Heb hier nog een paar uurtjes niets te doen, want voor Amsterdam vertek ik pas om 11 uur! Dus zal ik maar even vertellen wat er in de laatste anderhalve maand allemaal is gebeurd.

De drie korte weken met het meisje uit Japan, Yurina, waren heel snel voorbij gegaan. De eerste paar dagen moest ik haar rondleiden in de school, maar ze had al snel vrienden gevonden en toen was ze niet meer zo afhankelijk van mij. Wij hebben niet zo heel veel dingen gedaan toen zij hier was, maar het was wel heel leuk om haar te ontmoeten en iets te leren over een andere cultuur.

Nadat Yurina weer was vertrokken, kwam mijn vriendin Lyndsay voor een week naar North Bay. Wendy en ik hadden haar ontmoet op onze vakantie in de Dominicaanse Republiek en ze woont in de US, in Indiana. Dat was redelijk dichtbij, en ze was al klaar met school dus kwam ze even voor een weekje naar North Bay. We hadden haar op zaterdag van het vliegveld in Toronto gegaan, en daarna waren we meteen doorgereden naar Niagara Falls. Die maandag gingen we met Wendy, Danika, Jon, Lyndsay en ik naar Canada's Wonderland. Het grootste (en zo ongeveer enigste) pretpark in Canada. Het regende een beetje maar we hebben het ontzettend naar onze zin gehad. Van dinsdag tot en met vrijdag hebben we gewoon een beetje in North Bay rondgereden, leuke dingen gedaan en we hebben lekker genoten van het weer.

Die zaterdag erop moest Lyndsay weer terug, en deze trip hebben we mooi kunnen combineren met het zien van Zij kwamen om 10 uur 's avonds aan op Toronto, dus we hadden een hotel geboekt zodat Wendy ze meteen kon ontmoeten. Na een leuke avond, en vaderdag ontbijt moesten Wendy en ik weer terug naar North Bay en mijn ouders zouden een week daarna komen. Dat was de laatste week dat ik nog naar school moest. In die week heb ik school afgerond met examens en voor de rest niet zo heel veel gedaan.

Mijn ouders kwamen 24 juni in North Bay aan, en we hebben een paar dagen rondgereden in de omgeving en wat dingen gezien. North Bay is alleen niet zo heel erg groot... En de omgeving is niet zo heel erg interessant... Dus we waren na een dag al twee uitgekeken. We hebben toch wel wat dingen gevonden om ons te vermaken, zoals een barbeque zaterdagavond de 29e. Zo konden mijn ouders makkelijk alle mensen ontmoeten die belangrijk zijn geweest voor mij dit jaar.
Op maandag was het Canada Day, en dit jaar vierde we het 146 bestaansjaar van het land. Hiervoor waren we naar de hoofdstad Ottawa gereden, ongeveer 4 uurtjes vanaf NB. Wat een drukte zeg! Stel je koninginnendag (of nu koningsdag dan) voor, maar dan helemaal in het rood.. Het was wel heel leuk om mee te maken en mijn ouders en zus in de Canadese cultuur te integreren :)

De tijd was in die anderhalve week zo snel voorbijgevlogen, dat ik verbaast was dat het al weer de derde was, de dag dat mijn ouders terug naar huis gingen. Ik had hierna nog 8 dagen om af te spreken met vrienden, leuke dingen te doen en afscheid te nemen. Dat is ook vrij snel gegaan. Ik heb gelukkig wel afscheid kunnen nemen van al mijn vrienden, maar het was wel raar en moeilijk om te doen. Kan toch nog steeds niet geloven dat ik over een aantal uur niet meer op Canadese grond sta, maar weer met beide voetjes in de lage landen. Ik kijk er zeker wel naar uit, om een nieuw hoofdstuk te gaan beginnen. Maar het is wel moeilijk om dit hoofstuk nu ineens te moeten afsluiten. Ik heb een geweldig jaar hier in Canada gehad, en ik wil de mensen bedanken die de tijd hebben genomen om mijn blog te lezen en af en toe eens te reageren!!

Ik zal nog eens wat leuke foto's van de laatste tijd opzoeken, en dan op zoek naar eten gaan.
Tot snel !

xxxxxxx
Debbie

  • 12 Juli 2013 - 10:10

    Beekies:

    WELKOM THUIS DEBBIE ! ! !
    Veel plezier met nagenieten van je prachtige ervaring. tot gauw.
    XXX

  • 12 Juli 2013 - 15:09

    Tante Ank.:

    Lieve Debbie,
    Welkom Thuis !!!
    en nu weer wennen aan het Hollandse weer.
    bel nog wel alvast veel plezier .
    groetjes ,tante Ank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 1081
Totaal aantal bezoekers 6295

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 07 Juli 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: