Update! - Reisverslag uit North Bay, Canada van Debbie Tijsterman - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit North Bay, Canada van Debbie Tijsterman - WaarBenJij.nu

Update!

Blijf op de hoogte en volg Debbie

01 Oktober 2012 | Canada, North Bay

Hoi iedereen,

Wat leuk om jullie reacties te lezen!
Aangezien het al een tijd geleden is dat ik wat heb geschreven (en ik een zetje heb gekregen van papa en mama) zal ik jullie even een update geven over het oh zo drukke school leven van een Canadese studente!

In plaats van dinsdag, ben ik woensdag naar school gegaan om mijn vakken te kiezen en een rondleiding te krijgen. Voor het eerste semester heb ik de vakken fotografie, koken, aardrijkskunde, gym en een "huiswerkuur". Voor het tweede semester, die begint in februari, heb ik weer gym, Engels, een nieuwe klas, alleen voor meisjes, om de 'basic things' te leren zoals een kraan maken, tapijt leggen en een autoband verwisselen.
School is dus niet zo heel zwaar! In het begin was aardrijkskunde best lastig om te volgen, maar het gaat steeds beter, heb al een paar vrienden in de klas die me het uitleggen als ik het weer eens niet volg haha!
En bij dit verslag komt ook de lang verwachte foto van mijn prachtige uniform. Of in ieder geval, mijn minst erge outfit. Het is niet de beste foto, maar aangezien ik nu alleen thuis ben en ik toch echt moet updaten moeten jullie het er maar mee doen :)

Verders hebben we twee weken geleden een surprise party gehouden voor mijn Wendy, want ze was op 13 september jarig. Het was echt heel leuk, want ik kon, na heel veel verhalen over vrienden, eindelijk een gezicht erbij halen. Ze is bevriend met een stel dat uit Nederland komt en we hebben een 'boterkoek wedstrijd' gehouden die avond. Ik heb een poging gedaan, maar ben erachter gekomen dat ik geen boterkoekbakker ben!
Voor de rest zijn de weekends best rustig, meestal gaan we wel het huis uit, naar de mall of we gaan een stuk lopen in het bos.

Afgelopen weekend zijn we naar Pembroke en Ottawa geweest, dat is ongeveer 4 uur hier vandaan. Vrijdag middag na school heb ik snel mijn spullen gepakt, hebben we Nana (oma) opgehaald en zijn we naar Pembroke gereden, dit omdat Nana die week daarvoor jarig was geweest en er een feestje was op zaterdag. Daarna waren we doorgereden naar Ottawa, waar we de volgende dag de 'Parliament Buildings' hebben bewonderd en naar de mall zijn geweest.

Voor volgende week staat de verhuizing van Danika op de planning! Het is dan Thanksgiving weekend, dus dat betekent weer een maandag vrij:) Waarschijnlijk hebben we die maandag een Thanksgiving dinner hier thuis. Ook begint iedereen langzaamaan enthousiast te worden voor halloween, dus dat wordt ook nog wat! Blijkbaar mogen we verkleedt naar school komen, dus dat wordt een kostuum zoeken!

Hopelijk heb ik jullie genoeg geïnformeerd over het spannende leven van een Canadese studente, en heb ik er iedereen van overtuigd dat ik nog leef :) Ik ga proberen om wat meer te updaten, maar dat hangt ervan af hoe spannend mijn leven hier wordt in de komende weken haha!
Tot snel!

  • 02 Oktober 2012 - 11:46

    Jan:

    Hai Debbie leuk om wat updates van jou te lezen.Ik zie dat je het echt wel naar je zin hebt,want je hebt al heel wat gedaan,ik geloof ook dat je vrienden en kennissen je wel bezighouden.Je uniform is ook leuk maar het idee is niet meer van deze tijd denk ik .Dat je autobanden kunt verwisselen komt wel goed uit want als je bij jou thuis wegrijdt heb ik geheid een lekke band,hahaha.Met mij gaat ook alles goed ik moet alles op zijn tijd doen en ben druk met revalideren.ik denk dat het nog niet nodig is om naar jou toe te komen,maar als je belt ben ik er hoor.hahaha.Wel ik kijk al uit naar je volgende verslag .Vermaak je en kijk goed uit kusjes van gitta en mij en heel veel plezier.
    groetjes jan en gitta,xxxxxxxx

  • 02 Oktober 2012 - 13:09

    Ome Piet:

    Hee Debbie, dat heeft even geduurd. Maar dat snap ik wel als jij het zo druk hebt. Hopelijk vind je het wel echt leuk daar aan de overkant van de oceaan. Je zult vast je draai wel vinden (in je schooluniform ?) daar. Ik ben benieuwd hoe jullie straks de winter gaan beleven, houd ons op de hoogte. Dikke kusjes van mij, Nicha en Zakaria.

  • 02 Oktober 2012 - 19:22

    Tante Ank.:

    Hoi Debbie,
    war leuk om te lezen hoe je het maakt .heel druk met allemaal leuke dingen en dan de school
    wat goed dat je vakken mag kiezen en dan het uniform daar kan je mee naar de mode show!
    het zal vast een heel spannend en leuk jaar voor je worden ,ik vind het gezellig om je zo te volgen.
    veel lieve groetjes,
    tante Ank........

  • 03 Oktober 2012 - 11:05

    Nathalie:

    Hee meissie! Wat goed om van je te horen! Super leuke vakken ken je kiezen trouwens, ik wil ook wel een vak fotografie, geen problemen mee. Tips zijn dus welkom vanuit canada:p
    Luize leventje heb je dus zo te horen. Leuke mensen ontmoet dus, gaan ze daar ook nog uit of dat niet?
    Wel sexy hoor zn uniform, geniaal!! Nou meissie hou ons indd maar eens goed op de hoogte van al je activiteiten! En geniet er vooral van, veel liefss je nichie! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 6294

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 07 Juli 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: